Nieuwe Bol.com koppeling

Het partnersysteem van Bol.com is volledig vernieuwd. Na een overgangsperiode zullen alle oude versies worden uitgezet op 1 april 2020.

Pakketpartner heeft daarom een nieuwe koppeling gemaakt met Bol.com. Er zijn een aantal stappen die je moet doorlopen om over te gaan naar de nieuwe koppeling. Belangrijk is om dit voor 1 april 2020 te doen. Hierna worden er geen bestellingen meer via de oude koppeling doorgegeven.

1. Allereerst is het belangrijk om de oude koppelingen uit te zetten in je Pakketpartner Dashboard. Dit kan je doen door te gaan naar Instellingen > Webshops. Klik op de Instellingen van een Bol.com webshop. Vink Koppeling actief uit en klik op Opslaan.

2. Verwerk alle bestellingen in je Pakketpartner Dashboard. Maak zendingen aan voor de bestellingen of archiveer deze. De nieuwe koppeling zal namelijk alle te verwerken bestellingen opnieuw inladen. Hiermee voorkom je dat een bestelling dubbel in je overzicht komt te staan.

3. Log in bij je Bol.com verkoopportaal en klik rechtsboven op je naam en vervolgens op Instellingen. Hierna klik je in API Instellingen. Bij Client credentials klik je op Aanmaken. Voer hier de naam Pakketpartner in en klik op Ja, voeg toe. Je ziet vervolgens de Client ID en secret (als je op Toon secret klikt). Deze gegevens heb je nodig voor stap 4.

4. Ga terug naar je Pakketpartner Dashboard. Ga naar Instellingen > Webshops en klik op + Nieuwe webshop koppelen. Vervolgens klik je op Koppel Bol v3. Voer de gegevens in van stap 3 en klik op de knop Koppel je Bol.com account. Wijzig eventueel de naam van de shop door op Instellingen te klikken.

5. De nieuwe koppeling zal binnen 10 minuten de te verwerken bestellingen inladen. Controleer goed of de bestellingen goed worden ingeladen.

Heb je hulp nodig met het omzetten van de Bol.com koppeling of heb je andere vragen dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.